Logo

FADDER HT23

Insparken är till för att nya studenter ska få den bästa starten på Högskolan i Borås. Det är helt frivilligt att närvara under insparksveckorna samt på vilka aktiviteter.

Insparken ger NYSarna möjlighet att komma i kontakt med klasskompisar, studenter som går samma program men även möjlighet att möta student-och föreningslivet här i Borås.

Tipsa NYSarna om att fixa allt inför studierna på: Step-by-step guide, Campus Borås

Insparken är till för att nya studenter ska få den bästa starten på Högskolan i Borås. Det är helt frivilligt att närvara under insparksveckorna samt på vilka aktiviteter.

Insparken ger NYSarna möjlighet att komma i kontakt med klasskompisar, studenter som går samma program men även möjlighet att möta student-och föreningslivet här i Borås.

Tipsa NYSarna om att fixa allt inför studierna på: Step-by-step guide, Campus Borås

INFORMATION

Projektgruppen:

070-5141579

introductionen@studentkareniboras.se

Poänggeneralerna:

@insparkeniboras

Kansliet:

033-435 48 01

Kom ihåg att alla, NYSar som faddrar, ska känna sig trygga och säkra under alla Insparkens aktiviteter. Ser du eller upplever något som inte är okej? Meddela närmsta fadderchef eller projektgruppsmedlem!

Ansvarspass:

FC bestämmer tillsammans med sin grupp vilka som är ansvariga under gruppens ansvarspass om inte gruppens fulla antal krävs. Alla faddrar oavsett tilldelat ansvarspass eller ej förväntas delta i alla Insparksaktiviteter för att säkerhetställa en hejdundrande Inspark för NYSarna!

Här kan du se och visa alla nyser hur de laddar ner orbi och ansöker om medlemskap 

Orbi (1)

 

FC bestämmer tillsammans med sin grupp vilka som är ansvariga under gruppens ansvarspass om inte gruppens fulla antal krävs. Alla faddrar oavsett tilldelat ansvarspass eller ej förväntas delta i alla Insparksaktiviteter för att säkerhetställa en hejdundrande Inspark för NYSarna!

Ni som anmält intresse för huvudansvar under måndagen den 28/8 har blivit tilldelade ansvar, detta kommer informeras om under preppveckan för att minimera förvirring 🙂

SCHEMAT

Här kommer Insparksschemat synas! Detta är för att förmedla prepptider för de ansvariga faddergrupperna, vart ses vi betyder vart vi ses för peppen inte vart eventet är.

Vart eventen är ser ni på hemsidans schema. 

Vid eventuella ändringar kommer de endast göras på kårens hemsidan för schemat och publiceras i fb gruppen/skickas ut till FC, så håll ett extra öga på det ’vanliga’ schemat här.

Info om dagarna:

Uppsamling för alla  på The Kårner 12:00 drar det igång med välkomsttal av kommunen och prg.  

Sedan går NYSarna repvadnring på staden lätt av huvudansvariga faddrar, repvandringen avslutas i Annelundsparken där det grillas.  

Repvandring: 

Runda 1: Resecentrum, Högskolan, Allégatan, stadsparken, The Kårner.  https://maps.app.goo.gl/v8znYrXuFWoZdPBg6?g_st=ic

Runda 2: Allégatan, Högskolan, Resecentrum, stadsparken, The Kårner. https://maps.app.goo.gl/scCc7Bn9jgLP9gRK7?g_st=ic

 

Uppsamling vid kårner, tält till talarna lånas av utifall regn. Drar igång 13:00 med tal och huvudansvariga faddrar tar sedan sina respektive grupper NYSar till föreläsningssalar alternativt rundvandringsstartplatser. 

Dagen avslutas på textilinnergården. Pluggpåsar delas ut vid “ingången” till textilinnergården. Kubb, bollspel, dragkamp.  med middag av eget medhav. 

Arla delar ut gratisfrukost från 07:30 vid Late studenten. 

LFB event på kvällen på The Kårner, resterande är välkomna när eventet börjar kl 17:00. 

Sektionsaktiviteter efter Enter: 

Scientias event är på The Kårner,  eventet börjar 18:00. 

Humanitas event är i pentryt under kårkontoret, samling för ansvariga  eventet börjar 18:00. 

Novitas event är i Pumphuset och sker efter Enter, baren öppnar 18.00.

Samling för föreningstorget kl 15:00, så många som möjligt utöver ansvariga. Start 15.30. 

Otygs-rundan, ansvariga hjälper till från kåren vid Late, eventet startar 17:00. 

Häng på textilinnergården. från 19:00  Det är egen medhavd mat som gäller. 

BÄRS event, ansvariga samlas  på The Kårner. Eventet startar 19:00. Eventet kommer hålla på till 02:00, mellan 22-02 har BÄRS egna ansvariga på plats, inga faddrar kommer behöva vara ansvariga efter 22:00. 

Kurslitteraturförsäljning. , alla som vill får vara med att sälja/köpa kurslitteratur under eventet. 

Secondhandrundan, ansvariga möter NYSar 14:00 vid Late och går direkt mot Myrorna, följt av Björk&frihet och avslutar på Erikshjälpen. 

Ansvariga för brännbollen samlas vid The Kårner för att ta med material. Kommer annonseras till NYSarna att de kan gå med härifrån för att hitta rätt. Promenerar/tar bussen till Rya Åsar därefter för start ca 14:00. 

ansvariga hjälper Spelsällskapet där de behöver under eventet.

Ansvariga för pubrundan samlas vid kårner för prepp. Vid 18:00 delas NYSar och deltagande faddrar in i grupper och skickas ut på stan. 

Ansvariga samlas  på The Kårner för att hjälpa 6-1 bära grejer, flytvästar, material för bygge, första hjälpen, verktyg, m.m

Samling för ansvariga på textilinnergården 16:30 för att stötta Rosa Pantrar. Eventet börjar samtidigt. Slå följe med deltagande NYSar vid 19:00 till The Kårner för Beerpong turneringen. 

Ansvariga för Beerpongturneringen samlas på The Kårner. Eventet börjar 19:00. Städa under och efter eventet, vill BOR.ING fortsätta efter 22:00 får de ta ansvar för städ och nyktertansvariga personer på plats, minst 3 st. 

 

Ansvariga för Colourrun samlas 15:30 på The Kårner, resterande 16:00 på Kypesjön. Ansvariga hjälper till att lasta in i bil och ev bära material till Kype. 

Grill och föreningshäng sker vid grillen vid Kypesjön, grillmaterial tas med från Kårner innan och det är egen medhavd mat som gäller.  

PRG öppnar The Kårner för förhäng kl 17:30 för alla faddrar och 18:00 för NYSar. Vi går sedan gemensamt till X&Y för avslutningsfesten. Glöm inte Orbi medlemskap och ID för att komma in!! Påminn NYSarna under veckan och förhänget så ingen blir stoppad i dörren.